”Szavazz

HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2009.11.18. 17:41 *amari

Marhapörkölt házi tarhonyával

Ritkán főzök marhahúst, de tegnap egy szép darab marhapalockát vettem, amiből marhapörkölt készült házi tarhonyával.

Két darab kb. 15 dkg vöröshagymát, 3 gerezd fokhagymát tiszítottam meg, majd durva darabokra vágtam és zsiradékon elkezdtem sütni. Amikor már jól megfonnyadt a hagyma, rátettem az 50 dkg kockára vágott marhalapockát,megsóztam és addig sütöttem, pörköltem, amíg a hús el nem vesztette vörös színét és el nem párolgott a húsból kijött lé. Ettől a művelettől kapta a nevét is a pörkölt. Amikor már fehér a hús széle, megpörkölődött a hús, levettem a tűzről és megfűszereztem. Egy evőkanál őrölt csemege paprikát, egy kávéskanál köménymagot, egy nagy cikkekre vágott friss paradicsomot, egy darab karikára vágott fehér paprikát, egy darab egész hegyes erős paprikát tettem bele, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, utána fedő alatt addig főztem, amíg a hús meg nem puhult. Ez most kb. 1 óra hossza volt. Időnként érdemes megkavarni, pótolni az elforrt vizet és megkóstolni.
Köretnek házi tarhonya készült.
20 dkg tarhonyát 1 dl étoljon szép barnára pirítottam, majd felöntöttem 6 dl vízzel. Megsóztam, majd fedő alatt, kis lángon főztem, amíg a víz el nem párolgott róla. Amikor már alig van rajta víz, levettem a fedőt sűrűn kevergettem, nehogy odaégjen. Akkor kész, amikor már teljesen elpárolgott róla a víz. Ekkor lezártam a tűzhelyet és fedő alatt párolódott még tarhonya tálalásig.
A savanyúság csemege uborka és káposzta saláta volt.

2 komment

Címkék: saláta pörkölt vöröshagyma víz paradicsom paprika uborka fokhagyma marhahús káposzta tarhonya köménymag savanyúság marhapörkölt étolaj házi tarhonya marhalapocka


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr541534788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hópihe-pipe 2010.03.07. 21:54:12

A marhapörkölt klasszikusa a fenti
recept.Jó néhány éve sokat téblábol-
tam egy üzemi konyhai szakács kö-
rül.Sokat járt versenyre is.
Ő ajánlotta: semmi hagymapirítás,
minden bele és ezután lepirítani.
(Időnyerés) Én is kipróbáltam és a
végeredményt nem befolyásolta.
Az őrölt paprika megy utoljára bele.
Sajnos, ő nem érte neg a nyugdíjat.

*amari 2010.03.07. 22:05:49

@hópihe-pipe: Köszönöm! Én még szeretném megélni a nyugdíjas kort és ez nem a marhapörkölt főzési technikáján fog múlni.
süti beállítások módosítása