”Szavazz

HTML

”Szavazz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2010.01.09. 18:00 *amari

Sült kacsa párolt vöröskáposztával

Hozzávalók:
 
  • 1 egész tisztított kacsa
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 alma
  • 1 szál rozmaring
  • 1 kávéskanál majoranna
  • szárnyas fűszerkeverék 
Megtisztítottam a vöröshagymát, meghámoztam az almát, négy cikkre vágtam és kimagoztam.
A kacsát, ami 2 kg-os volt megmostam, majd leitattam róla a vizet, kicsit bevagdaltam a bőrét, ezután bedörzsöltem kívül-belül sóval, majorannával és a fűszerkeverékkel. A hasüregbe tettem egészben a hagymát és az almákat, a rozmaring szálat is és az egészet egy sütőzacskóba tettem. Az alma azért jó a kacsához, mert semlegesíti a jellegzetes, erős kacsa illatot. Ezután  betettem a hideg villanysütőbe. 180 oC-ra meleítettem a sütőt és ezen a hőmérsékleten sült ropogós pirosra a kacsa két és fél óra alatt. Az utolsó 10 perc sütés előtt kivágtam a sütőzacskót, meglocsoltam 1,5 dl sörrel, a sütőt légkeveréses módra állítottam, és így sült készre.
 
Párolt káposzta
 
Hozzávalók:
 
  • 1 közepes vöröskáposzta
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 1 alma
  • 1 kiskanál egész köménymag
  • 2-3 babérlevél
  • 2 dl víz
  • 1 kúpozott evőkanál kristálycukor
  • 1,5 dl étolaj
  • 1,5 dl 6%-os borecet
A káposztát lereszeltem, megszórtam egész köménymaggal és megsóztam, így állt 15 percig.
Az almát meghámoztam, kimagoztam és lereszeltem.
A vöröshagymát is megpucoltam, kis kockára vágtam, majd étolajon megfonnyasztottam. Ekkor rátettem a káposztát, ráöntöttem a vizet, hozzákevertem a reszelt almát, így párolódott 15 percig. Ekkor tovább ízesítettem, rászórtam a cukrot, hozzátettem a babérlevelet és az ecetet, adtam hozzá még egy kis vizet. Így párolódott még fedő nélkül, sűrűn kevergetve 10 percig.
 

19 komment

Címkék: alma vöröshagyma majoranna párolt rozmaring köménymag vöröskáposzta sült kacsa borecet


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr691659521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hipokrita 2010.01.09. 21:46:25

Nálunk sokszor szokott lenni, nagyon szeretem.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.09. 21:49:05

De jól néz ki. Egyik kedvenc kajám, lehet valamikor kipróbálom :-)

theveryguest 2010.01.09. 22:46:29

A káposztát tényleg reszelted? Csak mert gyalulni szokták általában, esetleg ügyesebbek késsel szálasra vágni.

Gyönyörű az a sült szárnyasbőr!

*amari 2010.01.09. 23:02:49

@theveryguest: lehet gyalulom a káposztát a reszelő azon oldalán, ahol két darab él van és azon lökdösöm a félbevágott káposztát :)
Amúgy örülök, hogy tetszik!

Zsoolt · http://www.annyit.blog.hu 2010.01.10. 08:53:23

én ezt nagyon szeretem:) basszus éjfél elmúlt de már a címre megéheztem

F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2010.01.10. 08:53:43

Azt hiszem nem volt túl jó ötlet éjjel idekattintani... Ebből nem lesz fogyókúra. :-)

ildsisy 2010.01.10. 09:23:32

Egy évben jó párszor sütök kacsát, nagyon szeretjük az ízét, de most megint kívánom...de almásan még nem csináltam a káposztát, de leközelebb így csinálom, fincsi lehet! :)

.lll. 2010.01.10. 12:35:33

ajánlom +köretként a krumlpipürét.
pompás!

Fue · http://www.english-hungarian.com 2010.01.10. 12:35:57

Nagyon finomnak hangzik, és a kép is guszta. Knédlit mellé!

gergel 2010.01.10. 12:36:21

nagyon gusztusos, semmi csicsa, így kell ezt! Mindenkinek jó étvágyat!

pacemaker · http://steev.extra.hu 2010.01.10. 12:37:26

Néhány jótanács...

Bőven elég a sütésnél 110-120 fok... sokkal szaftosabb lesz a kacsa, főleg, ha zacskó nélkül készül...
a magas hőmérsékletnek nincs jelentősége, mivel a húsfehérje már 65-80 fok között kicsapódik (maghőmérővel mérve a hús közepét, ha elérte a 80-85 fokot, akkor készre sült)...
csak a végén kell (az utolsó 3-5 percben) magasabb hőmérséklet, hogy a bőre megpiruljon, ropogós legyen...

a fentiek egyébként minden húsra érvényesek...

a szárnyas fűszerkeveréket nem javaslom, mert egészségtelen ízfokozó is van benne... inkább több igazi fűszert, lehetőleg frisset...
igazán jó akkor lesz, ha egy nappal előre be van sózva-fűszerezve... akkor nem csak kívül lesz sós és fűszeres, hanem átjárja az íz és illat...

az almás káposzta sokkal finomabb lesz, ha így készül:
a cukrot vajon addig pirítom, amíg olyan színe nem lesz, mint a dobos-cukornak... rádobom a leszeletelt káposztát, megsózom...
ha nincs előre megsózva, akkor roppanósabb lesz...
kevés vörösbort öntök rá, és átkeverem...
megszórom őrölt fahéjjal, és citromlével ízesítem...
fedő alatt kislángon addig párolom, amíg félig átpuhul, illetve a karamell fel nem oldódik...
hozzá keverem a hámozott, vékonyra szeletelt almát (lehetőleg savanykás rétesalmát), és addig párolom, amíg az alma megpuhul, de még nem kenődik szét...
utána ízesítek, ha kell (só, cukor, fahéj, citromlé, vörösbor), és mégegyszer átforralom...

nem kell bele se hagyma, se kömény se babér, se ecet...

EzVan:) 2010.01.10. 12:38:02

Almásan finom a káposzta :)

Kedves posztoló, esetleg próbáld az olajat valami jobbféle borral kihelyettesíteni a káposztában, meglátod, csodát tesz ;)

*amari 2010.01.10. 17:30:12

@pacemaker: köszönöm a jótanácsokat!
Az az igazság, hogy szeretjük a hagyma, a köménymag és a babér ízét is.

pacemaker · http://steev.extra.hu 2010.01.10. 18:48:32

OK:)))...

azért próbáld ki így is... a kacsához isteni...

ahogy Te készited, az a "hagyományos", nincs is vele gond... bár én azt is karamellel indítom... abba dobom a köményt, hogy kicsit kipattogjon a melegtől (intenzívebb lesz az íze), rá a hagymát... aztán jön az ecet (így ugyan kissé könnyfacsaró készíteni)... és rá a káposztát... az ecet gőze így jobban átjárja, és ressebb lesz a káposzta a sav hatására, valamint jobban átjárja az illata... vizet nem szoktam rátenni, a sózott káposzta elég levet ereszt (ha nem, akkor kis vörösbor segít rajta), viszont fedő alatt készítem, kislángon... úgy bennmaradnak az aromák...

:)))

vauvao 2012.12.21. 18:20:06

@pacemaker: Kedves Pacemaker! Hallgattam rád, és fahéjjal készítettem el a lányom születésnapi vacsorájához a lila káposztát. Nagyon köszönöm! Hatalmas sikert arattam vele.
süti beállítások módosítása