”Szavazz

HTML

”Szavazz

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2010.11.18. 19:12 *amari

Nyúllakoma

A múlt hét végre kaptunk egy konyhakész házinyulat. Nagyon régen nem ettünk már ilyet, mostanában nem sok háztáji portán tartanak gazdasági (étkezési) céllal házinyulat. Pár nagyobb hipermarketben forgalmaz ugyan a Tetrabbit Kft. nyúlhúst, de én a távolságok miatt nem sűrűn járok ilyen üzletbe vásárolni, így most nagyon megörültem az ajándék húsnak.

A házinyúl fehér húsának nincs jellegzetes illata, íze, így sokféle fűszerrel készíthető belőle egészséges, könnyű, változatos és kitűnő étel. A hús zsírtartalma kicsi, kevesebb, mint amennyi a csirkehúsban van, és fehérjében gazdagabb.
 
Nyúlgombóc leves
 
Hozzávalók a leveshez:
  • 1 db sárgarépa
  • 1 db fehérrépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 nagy krumpli
  • 1 darab zöldpaprika
  • 1 darab paradicsom
  • 2-3 szál friss lestyánlevél
  • 2 dl főzőtejszín
  • őrölt fehér bors
  •  
Hozzávalók a gombóchoz: 
  • 10 dkg darált nyúlhús
  • 10 dkg nyúlmáj
  • 1 evőkanál rétesliszt
  • 1 tojás
  • 1 kávéskanál őrölt fehér bors
  • 1 kis fej vöröshagyma
A sárgarépát, fehérrépát és a krumplit megtisztítottam, jól megmostam és karikára, ill. kis darabokra vágtam. Egy fazékba tettem a répát és a krumplit, hozzáadtam egy kis fej egész vöröshagymát, paprikát, paradicsomot, az apróra vágott lestyánlevelet, felöntöttem 1 liter hideg vízzel megsóztam, megborsoztam és elkezdtem főzni.
Ezután elkészítettem a gombócokat.
A ledaráltam a nyúlhúst és a nyúl máját, összekevertem az egész tojással, megfűszereztem sóval és borssal, ráreszeltem 1 kis fej vöröshagymát, megszórtam a rétesliszttel és jól összedolgoztam. A masszából kézzel diónyi gombócokat formáztam, majd hozzátettem mindet a már forrásban levő leveshez, hogy a továbbiakban együtt főjön minden. 20 perc alatt megfőtt a zöldség és a gombócok is. Levettem a tűzről, hozzáöntöttem 2 dl főzőtejszínt és elkevertem. A tetejét tálalás előtt megszórtam friss, apróra vágott petrezselyemlevéllel.
 
 
Sörös nyúl
 
A házinyúl gerincét és a combokat egy serpenyőben olajon megpirítottam de csak annyira, hogy éppen kifehéredjen a hús külső része, majd megsóztam, megborsoztam és egy kiolajozott tepsibe tettem, leöntöttem barna sörrel és előmelegített 160 oC-os sütőbe tettem. Annyi sört öntöttem rá, hogy majdnem ellepte a húst, így sütöttem addig, amíg a sörlé félig elpárolgott róla. A teteje szépen világosbarnára pirult kb. egy óra alatt.
A húsdarabokat tálalás előtt meglocsolgattam a tepsiben maradt pecsenyelével, majd párolt gombás rizzsel és vajas-balzsamecetes párolt almával tálaltam.
 
További nyulas receptek:
 
 

Szólj hozzá!

Címkék: rizs házinyúl párolt alma nyúllakoma nyúlgombós leves tetrabbit kft sörös nyúl


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr832457781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása