HTML

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2012.10.28. 15:40 *amari

Kökénylekvár

Pár napja még szép, napsütéses őszi idő volt, így kimentem a határba és szedtem egy fél kosárnyi kökényt (Prunus spinosa). Sok termett az idén, kéklett mindenfele a cserjesor, be is érett már, édeskés lett ez a fanyar ízű vadgyümölcs.

A termésből készíthető frissen szedve mártás, lehet aszalni, cukrozni, pálinkának, likőrnek, bornak is elkészíthető. Főzhető belőle lekvár, dzsem, zselé, de befőttnek is el lehet tenni.

A kökény jótékony hatással van szív- és érrendszerünkre, emésztési problémákat is enyhít, immun- és idegrendszer erősítő.

PA263969_kökény.jpg

Az érett gyümölcsökről leszedtem a szármaradványokat, megmostam, majd egy fazékba tettem. Éppen csak annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje és forrástól számítva kb. 15 perc alatt puhára főztem. Ekkor még melegen jól megtörtem a gyümölcsöt egy krumplinyomóval, majd nagy lyukú szűrőn átpaszíroztam. Amikor kihűlt a maradék gyümölcshéj (mag), még kézzel óvatosan, vigyázva, hogy mag ne kerüljön a péphez, nyomkodtam kicsit úgy, hogy a kökény héjából is kerüljön egy kis mennyiség a paszírozott péphez. A gyümölcspépet újra forralni kezdtem, tettem hozzá cukrot, majd ezzel is forraltam egy fél órát. A cukor mennyiségét egyéni ízlésünk határozza meg, én addig kóstolgattam, amíg kellemes ízűnek találtam. A lekvár sűrűségét gyümölcspektin (dzsemfix) hozzáadásával növelhetjük. Ezután tisztára mosott kis üvegekbe szedtem, lezártam az üvegeket és száraz dunsztba tettem. Amikor kihűltek már az üvegek, kis dekorációt is kaptak, mert ajándék is lesz belőle.

A kökénnyel együtt főzhetünk pár apróra vágott almát is, ettől kicsit sűrűbb állagú lesz. Ízesíthetjük mézzel, szegfűszeggel, fahéjjal is, ki hogyan szereti.

A kökénylekvárt használhatjuk ételszínezőként. Adhatjuk öntetként tejberizshez, tejbegrízhez, málékhoz, pitéhez, almával, körtével mártás és chutney is készíthető vele.

PA283980_kökény.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: kökénylekvár kökény cserje kökénymártás prunus spinosa vadgyümölcs


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr814875040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása