”Szavazz

HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2011.08.30. 21:26 *amari

Menta

Fűszerkertembe a sok ismert menta fajtából borsmentát (Mentha × piperita L.), népiest nevei: borsos menta, angol menta, mithen menta és fodormentát, zöldmentát (Mentha spicata), népies nevén köményes menta vagy kerti mentát ültettem. Szépen zöldellt is egész nyáron mind, majd virágba borult volna, de nem hagytam csak pár száron a bimbókból. Így nem sok virágzott belőle, mert még virágzás előtt visszavágtam. A szárakon új hajtásokat hozott, ezért még most is tele vannak a tövek zsenge levelekkel. Friss leveleket sütemények díszítésére használom, na meg gyümölcslevekhez, üdítőkhöz, vízhez, limonádéhoz.

A levágott leveles szárakat szellős, árnyékos helyen megszárítottam, majd a leveleket összemorzsoltam, üvegbe tettem, ebből készül majd a mentatea, amely egészséges, frissítő, nyugtató és görcsoldó hatású, de használható emésztési zavarok, vagy epebántalmak esetén is.
Megfázás, meghűlés esetén inhalálásra használjuk. A menta teája köhögéscsillapító hatású.
Pár virágcserépbe is ültettem mentát és több helyre tettem belőle az udvaron, mert szúnyogriasztó hatása is van. A háziállatok sem kedvelik az illatát, így kutya és macska terelőnek is tettem a terasz köré, de ez nem zavarta se Burkust, se Mukit, hogy ne a mentán keresztül közlekedjenek.
 

Szólj hozzá!

Címkék: menta borsmenta fűszerkert fodormenta mentha × piperita l borsos menta angol menta mithen menta zöldmenta mentha spicata köményes menta kerti menta


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr203191597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása