”Szavazz

HTML

”Szavazz

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2011.10.15. 18:45 *amari

Szalontüdő

A szalontüdő, a pejsli hagyományos, régi étel. Régen olcsósága miatt más belsőségekkel együtt a szegények ételének is nevezték. Nagyon ritkán főzöm, mert nem egyszerű friss tüdőhöz hozzájutni, na meg ez is amolyan megosztó étel, mint a pacal. Van, aki imádja, van aki rá se bír nézni.

Elkészítése kissé időigényes, de aki szereti, annak érdemes időt szánni az elkészítésére.
 
 
Hozzávalók:
 
·         1 kg tüdő (sertés, borjú, juh, kecske)
·         1 fej vöröshagyma
·         5-6 szem egész fekete bors
·         2-3 babérlevél
·        
 
Mártáshoz:
 
·         4-5 evőkanál étolaj
·         1 kis fej vöröshagyma
·         2-3 gerezd áttört fokhagyma
·         2 evőkanál finomliszt
·         2-3 babérlevél
·         1 citrom reszelt héja és a kifacsart leve
·         1 evőkanál kristálycukor
·         1 evőkanál mustár (lehet csípős is)
·         őrölt fekete bors
·        
 
Elkészítés:
A nyers tüdőt megmostam és egy hatalmas fazékba tettem. Felöntöttem vízzel, úgy, hogy ellepje a víz a tüdőt, de fölötte még maradt hely az edényben. A főzés során a tüdő többszörösére dagad, hagyjunk neki helyet. Megsóztam, hozzáadtam egy egészben hagyott, megtisztított vöröshagymát, egész borsot, babérlevelet, majd lefedtem és egy óra hosszat főztem, kis lángon forraltam, majd hagytam kihűlni.
Amikor kihűlt, akkor levagdaltam róla a hártyákat, hörgőket és vékony, kis darabokra vágtam.
Ezután elkészítettem a mártást.
Egy vöröshagymát megtisztítottam, apróra vágtam és olajban megfonnyasztottam, majd rászórtam a lisztet, cukrot és folyamatos kevergetéssel így pirítottam tovább. Amikor már barnulni kezdett, akkor levettem a tűzről. A tüdő főzőlevét leszűrtem, ebből öntöttem kb. 3-4 dl-t a rántásra, jól összekevertem, tettem hozzá babérlevelet, egy kis őrölt borsot és újra felforraltam, majd ízesítettem citromlével, reszelt citromhéjjal, mustárral. Aki teljesen sima mártást szeretne, az leszűrheti ízesített mártást, de én nem szoktam. Ezután kész mártásba belekevertem a tüdődarabkákat és összeforraltam.
Köretnek klasszikusan zsemlegombócot készítettem.
Tojás, kis víz, finomliszt, só keverékével galuskatésztát kevertem. Két szikkadt zsemlét kis kockákra vágtam, egy tepsiben a sütőben megszárítottam és ezt kevertem a tésztába. Sós, lobogva forró, bő vízbe kanalaztam a gombócokat, pár perc alatt készre főztem, majd tálaltam.
Tálalhatjuk főtt tésztával, krumpligombóccal, kínálhatunk hozzá tejfölt és csemege uborkát.

Szólj hozzá!

Címkék: szalontüdő zsemlegombóc tüdő


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr563305486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása