HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2013.07.29. 19:55 *amari

Cukkinis ételek

A cukkiniből a tökhöz hasonló módon, változatosan készíthetők ételeink. Bundázhatjuk, süthetjük rántva, palacsintatésztába mártva, fűszeres lisztbe megforgatva olajban, de grillezhetjük is. Párolva habarással főzeléknek kiváló, az uborkához hasonlóan friss saláta alapanyaga is lehet. Kertemben sikernövény lett a cukkini, mert rengeteg termett belőle, így a konyhába is sok kerül belőle.

20130729 021_cukkini_étel.jpg

Töltött cukkini

A cukkinit megmossuk, hosszában kettévágjuk, a magját, a közepét kivájjuk, megsózzuk és megtöltjük tojásos, gombás vagy darált húsos töltelékkel, de tölthetjük fűszerezett, párolt rizzsel, őrölt köménnyel, kaporral, vöröshagymával fűszerezve. A megtöltött cukkinit hőálló tálba tesszük, leöntjük tejföllel és sütőben szép barnára pirítjuk. Sütés előtt tetejét megszórhatjuk reszelt sajttal. Tálalhatjuk tejföllel.

Rakott cukkini

A megmosott cukkinit 1 cm vastag karikára vágjuk, gyengén sózzuk meg és sorban rakjuk le egy tepsibe. Csirke, pulyka vagy sertés darált húst egy fej vöröshagymával pirítsunk le egy serpenyőben. Félig megfőtt rizst is keverhetünk a darált húshoz. Sózzuk meg, préseljünk bele pár gerezd fokhagymát, keverjünk bele egész köménymagot, apróra vágott lestyán levelet, kis őrölt borsot, majd ezt a keveréket tegyük a tepsibe, a tetejére tegyünk cukkinikarikákat, ezt is sózzuk meg, öntsük le tejföllel, megszórhatjuk reszelt sajttal és a sütőben süssük addig, amíg piros lesz a teteje. Tálaláskor tejfölt kínálhatunk hozzá.

Lepcsánka cukkinivel

A cukkinit nagy lyukú reszelőn nyersen lereszeltem, megsóztam, megborsoztam 1 kávéskanál őrölt fekete borssal, hozzákevertem két darab egész tojás. Hozzáreszeltem még egy közepes fej vöröshagymát is, majd annyi finomliszttel kevertem össze, hogy galuska sűrűségű, híg tésztát kapjak.

Egy evőkanállal forró olajba szaggattam, ellapítottam, hogy vékony legyen és mindkét oldalát pirosra sütöttem. Papírszalvétára szedtem ki, hogy lecsöpögjön róla az olaj. Kiváló köret főzelékekhez.

Szólj hozzá!

Címkék: cukkini tök töltött cukkini rakott cukkini lepcsánka cukkinivel


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr825432629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása