HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2009.11.24. 08:15 *amari

Sütőtök

A hagyományos magyar konyha egyik kedvelt téli csemegéje az Észak Amerikából származó sütőtök (Cucurbita maxima), melynek három változatát termelik ma hazánkban. Kabakterméséből változatos nagy tápértékű édes és sós ételek egyaránt készíthetők. Régen kemencében sütötték az édes, tápláló tököt és a magját. Magja nagy mennyiségű olajat tartalmaz és kiváló saláták készítéséhez.

A tök sok cukrot, fehérjét, emészthető rostanyagot, vitaminokat és ásványi anyagot tartalmaz. A húsában levő karotin, ami az A vitamin elővitaminja, valamint a magjában található E és C vitamin antioxidánsként védelmet nyújt szervezetünknek a szabad gyökök megkötésénél így csökkentik a daganatos betegségek, az érelmeszesedés, és a prosztata betegségeinek kialakulását. Káliumtartalma miatt vérnyomáscsökkentő és vízhajtó hatása is van.

 

A sült tök elkészítése: 

Egy nagy sütőtököt alaposan megmostam, feldaraboltam és kikapartam a magját. Egy tepsit kibéleltem alufóliával, de lehet sütőpapírral is. Ez azért szükséges, hogy a sülő tökből kifolyt lé ne égjen meg A kibélelt tepsibe tettem a tök darabokat. 180ºC-ra állítottam a sütőt légkeveréses álláson, majd előmelegítettem a sütőt. A sütőben addig sütjük, míg a tökdarabok megpuhulnak és szép aranybarnák lesznek. A sütési idő 45 perc volt.
Ha édesen szeretjük, akkor a tetejét sütés előtt megkenhetjük egy-egy kávéskanál mézzel is, így különleges csemegét kapunk.

2 komment

Címkék: sütőtök vitamin méz sült antioxidáns tök fehérje csemege tökmag karotin cucurbita maxima


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr441548118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xlator 2013.10.10. 19:59:33

Imádjuk. Csak ritkán kapunk igazán finom édes tököt. Kedves Amari, van arra valami bevállt módszer, hogyan válasszunk jó tököt?

*amari 2013.10.11. 07:26:39

Sajnos, nem ismerek semmilyen módszert, ami külsőleg mutatja, hogy egy sütőtök milyen ízű. A termőhelyén szépen beérett tök íze vélhetően édes.
süti beállítások módosítása