”Szavazz

HTML

”Szavazz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2010.05.28. 09:58 *amari

Kovászos uborka

Kellemes, meleg lett az időjárás, fürtös uborkát is lehet már vásárolni, így kovászos uborkát készítettem. Kovászolhatunk zsenge csillagtököt (patisszon), cukkinit és finomra reszelt káposztát is, mert ezekből is kiváló, ízletes, egészséges savanyúság lesz.

 
Hozzávalók:
 
  • 3 kg fürtös uborka
  • 4 evőkanál só
  • pár gerezd fokhagyma
  • kapor
  • meggylevél
  • 1 vastag szelet kovászos kenyér
 
Tisztára mostam egy 5 literes befőttes üveget.
2 dl langyos vízben feloldottam négy evőkanál sót.
10-12 cm hosszúságú fürtös uborkát vásároltam, ezek a legjobbak a kovászoláshoz. Alaposan megmostam a hibátlan uborkákat, a két végüket levágtam és hosszában két oldalról bemetszettem.
Az üvegbe beöntöttem a sós levet, beletettem a kis karikára vágott fokhagymákat, beleszórtam az apróra vágott kaporlavelet és hosszanti irányban kör-körösen elrendeztem az uborkákat. A tetejére tettem egy szelet kenyeret, 2 darab meggylevelet és felöntöttem langyos vízzel az üveget a kenyéren keresztül. A meggylevél kissé fanyar, kesernyés ízt ad, ecetes uborkához is szoktam tenni.
Ezután kitettem az udvarra egy napos helyen levő asztalra. A tetejét lefedtem egy üvegtálkával és már csak várom, hogy felforrjon és beérjen a kovászos uborka. Erre pár napot még várni kell, 3-4 meleg nap után elkészül. Ekkor majd leszedem róla az ázott kenyeret leszűröm a levet, egy tálba teszem az uborkát a szűrt lével leöntve és fogyasztásig mehet a hűtőbe. Az uborka gyorsan el szokott fogyni, a levét is nagyon szeretjük inni, de főzelékek, levesek savanyításához is jó.

1 komment

Címkék: kovászos uborka savanyítás fürtös uborka meggylevél


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr282037405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.06.02. 20:13:38

Ezt de szeretem:) Nyam meg is kívántam!
süti beállítások módosítása