HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2009.11.15. 18:19 *amari

Birsalmasajt

Tegnap este felhívott a lányom, hogy van egy nagy kosár birsalmája, amit fel kéne dolgozni, mert nem győzik már kompótként enni. A birsalmasajt receptjét kérte, így hát gyorsan elmondtam neki, de most le is írom, hogyan készítette az édesanyám, és most már én is ezt a csodálatos csemegét. Itthon az idei adagunkat elkészítettem októberben, amire már rájárunk. 

Azzal kezdd, hogy pár szép, egészséges birsalmát tegyél a spájzba valamelyik felső pocra, de a konyhában a szekrény tetejére is tehetsz belőle néhányat. Díszít, és csodálatos illatot áraszt majd hetekig a lakásban, és csak ezután kezdj neki a birsalmasajt készítésének.
 
Az egész, egészséges birsalmákat mosd meg! A birsalmát (de lehet birskörte is) négy cikkre vágd fel és héjastól, magostól tedd bele egy nagy fazékba. Az esetleges sérüléseket, hibákat, kukacot természetesen ki kell belőle vágni. Önts hozzá két citrom kifacsart levét, hogy ne barnuljon be a gyümölcs. Pár szem szegfűszeget és fahéjat is tehetsz bele, majd öntsd fel annyi hideg vízzel, hogy ellepje. A forrástól számított 20-25 perc főzés után hagyd kihűlni. Legjobb, ha ezt a műveletet este csináljuk, mert akkor másnap reggelre kihűl és folyathatjuk a munkát.
A kihűlt gyümölcsből kivágjuk a magot, magházat, az esetleges hibákat, majd megmérjük a gyümölcshúst. A héját nem ajánlatos eltávolítani, ugyanis ott található a legtöbb pektin, ami a gyümölcspép kocsonyásodását, dermedését segíti. Ezután botmixerrel pürésítjük, péppé dolgozzuk. A sűrű birspürét a fazékban 10-15 percig kavargatva forraljuk, majd hozzáadjuk a már előzőleg kimért cukrot. Én 1 kg gyümölcshúshoz 80 dkg kristálycukrot szoktam tenni. Ízesítem még őrölt fahéjjal, de ez el is maradhat. Ezután újabb 15-20 percig állandó keverés mellett készre főzöm. Akkor kész az anyag, ha egy hideg tányérra cseppentve azonnal elkezd dermedni.
Vigyázzunk a főzésnél, mert erősen fröcsög. Nem elég, hogy a tűzhely és környéke csupa ragadós pöttyel lesz tele, de csúnyán meg is égethetjük vele magunkat, úgyhogy legyünk óvatosak!
Amikor már sűrűre főtt a gyümölcsünk, akkor az előre előkészített alufóliával bélelt őzgerinc formába, meg jénai tálakba szoktam önteni. A birsalmasajtba ízlés szerint tehetünk diót, mogyorót. Hideg, szellős helyre teszem a teli formákat és hagyom kihűlni. Egy nap alatt kihűl és megdermed a birsalmasajtom, ekkor egy sütőpapírral leterített tepsire borítom a formás darabokat, hűvös, szellős helyen 2-3 hétig még szikkasztom. Ezután celofánpapírba csomagolom és fogyasztásig, felhasználásig így tárolom.

 

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcs citrom kristálycukor csemege fahéj birsalmasajt szegfűszeg birsalma birskörte pektin


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr531527307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása