”Szavazz

HTML

”Szavazz

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • bombahoppa: Ki hogyan éli meg? vote4bombahoppa.blogspot.com/2019/12/road-trippin-ii-resz-ott-mari-malac.html (2019.12.29. 10:44) Disznóvágás szavakban
  • acerola: Ez így nagyon kemény tészta lesz. Legalább még egy deci tej kell bele. (2019.03.30. 08:49) Darázsfészek
  • Adél Varga: Szia! szeretném kérdezni, hogy az őz, vagy szarvas gerinc baj-e ha 10 napig áll a zöldséges nedves pácban? (2018.12.15. 23:04) Vadas őzgerinc knédlivel
  • firecrest: Gyermekkorom nyarait ott töltöttem, mivelhogy a szüleim onnét származnak. A rokonság egy része még ott él. Kellemes emlékek fűződnek ehhez a faluhoz. (2018.08.26. 20:15) Köröstarcsa
  • takacsveca93: Na én ugyanezt a receptet szoktam elkészíteni erdei gyümiből. Mindig vannak akciók nálunk a helyi hiperben :) www.ujsagomat.hu/auchan/ (2018.06.22. 14:11) Szamócás torta
  • *amari: @baby1953: Jó étvágyat kívánok! (2018.05.16. 08:09) Nyírségi húsgombóc leves
  • *amari: A lábos üzembe helyezése nekem is nehezen ment. 2-3 alkalommal kikentem étolajjal, 3/4-ed részig töltöttem fel vízzel, tettem bele egy evőkanál sót és lassú lángon elforraltam a vizet, majd amikor k... (2015.11.16. 20:22) A vaslábas
  • *amari: @Tina Recept: Köszönöm szépen! (2014.07.08. 20:26) Mese almás

Olvasóim

free counters

Képeim az indafotón

myTaste.hu">


2009.12.23. 20:48 *amari

Töltött káposzta

 

Hozzávalók:
 
  • 1,20 kg darált vegyes sertéshús
  • 1,50 kg hordós káposzta (savanyú)
  • 1 hasáb káposzta (savanyított)
  • 25 dkg füstölt házi kolbász
  • 20 dkg füstölt szalonna
  • 20 dkg rizs
  • 2 evőkanál őrölt édes-nemes paprika
  • 1 kiskanál őrölt erős paprika
  • 3-4 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 kiskanál egész köménymag
  • 3 darab babérlevél
  • 10 dkg liszt
  • tejföl
A hasáb káposztát levelekre szedtem, a vastag ereket kivágtam róla, ami nagy levél volt azt ketté vágtam. Az apró káposztát is kisebbre szoktam vágni.
Egy nagy fazék alját kibéleltem füstölt szalonnaszeletekkel, erre szórtam egy réteg apró káposztát, közé tettem a 10 cm-es darabokra vágott füstölt kolbászt. Megszórtam egész köménymaggal, tettem hozzá három darab babérlevelet is.
A darált húst megfűszereztem a paprikával, zúzott fokhagymával, köménymaggal, megsóztam, jól elkevertem, összegyúrtam a rizzsel. Ezzel a keverékkel töltöttem meg lazára a káposztaleveleket és szép sorban, egymás mellé raktam a fazékba. A rizs főzés közben megdagad, ezért kell lazára tölteni a leveleket. Amikor egy sor kész lett, akkor egy réteg apró káposztát igazítottam rá, ezt megszórtam finomliszttel és folytattam a töltelék készítést. A tetejére megint apró káposzta és liszt került, amit még megszórtam őrölt paprikával és köménymaggal. Felöntöttem hideg vízzel úgy, hogy az egészet ellepje, és kis lángon fedő alatt másfél óra alatt készre főztem. Főzés közben a fazekat néha forgassuk meg, nehogy leégjen és pótoljuk az elforrt vizet. A fenti anyagokból 28 darab ökölnyi nagy töltelék lett.
Tálaláskor leöntöttem tejföllel és friss, házi sütésű kenyeret adtam hozzá.

Szólj hozzá!

Címkék: tejföl rizs szalonna köménymag babérlevél töltött káposzta hordós káposzta darált sertéshús


A bejegyzés trackback címe:

https://amari.blog.hu/api/trackback/id/tr231619000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása